Revolučný systém riadenia videnia HiVision

19. decembra 2016

Revolučný systém riadenia videnia HiVision

Systém riadenia videnia HiVision ™ 3D je skutočnou revolúciou. Z dlhodobého hľadiska môže byť dokonca možné diaľkovo ovládať niekoľko nákladných automobilov naraz, vzdialených od pracoviska.

Science fiction? Želané myslenie? “Vôbec nie,” hovorí Rafal Sornek, viceprezident spoločnosti Hiab Technology and Quality Development. “Na základe nedávneho pokroku v oblasti okuliarov, kamier a pripojenia k virtuálnej realite sme vyvinuli systém s kamerami na vrchole lesného žeriavu, ktorý umožňuje vidieť pracovnú oblasť a diaľkovo ovládať žeriav pomocou okuliarov VR – HiVision ™ 3D riadiaci systém, ktorý je v tomto odvetví jedinečný. “

Vývoj sa dostal do povedomia v júni 2015, v ktorom bola zapojená spoločnosť zaoberajúca sa spracovávaním snímok so zameraním na získanie signálu bez latencie od kamier k okuliarom.

Pri prvom teste bol vývojový tím ohromený. Projekt dostal zelenú, do vývoja boli prizvané spoločnosti pracujúcej v oblasti dizajnu fotoaparátov, ako aj výskumných a vývojových tímov spoločnosti Hiab v Poľsku a vo Švédsku.

Bezpečnosť bola hlavným orieškom. “Pri tradičnom žeriave potrebuje operátor 240-stupňové zorné pole, aby nikto neprišiel k žeriavu zo strany,” hovorí Sornek. “Preto sme sa rozhodli pre štyri fotoaparáty.”

Keď operátor HiVision ™ otočí hlavu, obraz okuliarov sa prepne z dvoch kamery s výhľadom dopredu na dve hľadajúce strany. To poskytuje veľmi realistický pohľad, bez pohyblivých častí na vrchole žeriavu. Kamery sú upevnené v relatívne malej krabičke umiestnenej tam, kde by bola bežná hlavica operátora.

Rozhodujúcim testom bolo, že profesionálni žeriavni operátori boli vyzvaní, aby vyskúšali a prevádzkovali žeriav vybavený systémom HiVision ™. Sornek si na to s úsmevom spomína: “Bol tu veľmi skeptický človek, ktorý povedal:” V žiadnom prípade, musíte byť v žeriavovej kabíne alebo v hornom sedadle, potrebujem mať pocit, že žeriav funguje “.Potom si dal špeciálne okuliare, dostal sa do kabíny kamiónu a nemohli sme ho dostať von. Všeobecným výrokom operátora bolo, že to bude fungovať. “

Krátkodobým cieľom pre zavedenie systému HiVision ™ bola bezpečnosť a komfort obsluhy, ale Sornek má jasnú dlhodobú víziu. “V budúcnosti už obsluha nemusí byť v nákladnom automobile, ale pracuje diaľkovo z diaľky, čím sa šetria náklady. Som pevne presvedčený, že čoskoro budeme mať vozidlá bez vodiča na cestách a nemá zmysel, aby operátori žeriavov sedeli na týchto miestach, aby sa dostali na miesto. Jedna osoba by mohla dokonca prevádzkovať niekoľko nákladných vozidiel na diaľku. “

Toto tiež otvára trh práce pre viac ľudí. Nemusíte nutne potrebovať vodičský preukaz a mohol by byť perfektnou prácou pre ľudí so zdravotným postihnutím.

Sornek hovorí, že 3D systémy ako napríklad HiVision ™ sa môžu stať povinnými a nahradiť nechránené vrcholové sedadlá. “Chceme byť bezpečnostným lídrom v našom odvetví,” hovorí, “v súlade s predpismi ešte predtým, než sa stanú skutočným zákonom.”

Systém HiVision ™ je tiež úzko prepojený s inými digitálnymi projektmi. Digitálne zobrazovanie a zaznamenávanie informácií, s ktorými pracujete, otvára možnosť opätovného použitia a spracovania informácií rôznymi spôsobmi, ako je napríklad poskytnutie dôkazu o starostlivom zaobchádzaní alebo kontrole, kde ste zložili náklad. “Myslím si, že existujú obrovské obchodné príležitosti aj mimo podnikania v oblasti lesníckeho žeriavu,” hovorí Sornek.

Aktuality